dinsdag 31 januari 2012

Toch maar weer de waxrozen en een kleedje

Toch maar weer een paar potjes met waxrozen gemaakt. De rode rozen in de kop en schotel zijn voor schoonmama. Ze is 94 en verblijft in een zorgcentrum. . Ze is gek van rode rozen dus vandaar. Staat straks gezellig op haar tafel. De enkele roze en witte roos vond ik gewoon heel mooi in het glaasje met een medaillon er op. Afgelopen weekend heb ik de haaknaald weer eens opgepakt en een heeeeeel oud haakblad waar dit kleedje instond. Vroeger heel veel van dit soort kleedjes en gordijntjes gehaakt. Maar dat is al wel 30 jaar geleden denk ik. Ik heb dit kleedje gehaakt met siersteekgaren met een haaknaald nr. 0,75. Een hele fijne dus. Ben er daardoor wel achter dat dat eigenlijk net even te klein is voor me om het goed te zien. Ouderdom komt met gebreken hé  hahaha.

Again a few wax roses. The red ones I made for my mother in law. She is 94 years of age and lives in a nursing home. She loves red roses, they will look lovely on her table. The single pink and white rose look just right in their little glass with the medaillon. The doily I chroceted with very thin yarn. The patern was in a very very old chrochet magazine I stil had. This made me aware that my eyesight isn't what it used to be hahaha.

5 opmerkingen:

  1. (testje)
    Die zijn prachtig geworden, maar ik ben helemaal fliefd op je kleedje.
    0,75...heb ik ook ,maar ik heb al een jaar niet gehaakt.
    Tis toch wel errug leuk en op YouTube staan prachtige simpele (en moeilijke) voorbeelden.
    Maar jij hebt het toch maar weer gemaakt, ec ht super.
    Lieve groeten,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie krijg ik dus wel maar niet zichtbaar op mijn blog. In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp zover.
      Groetjes Ineke

      Verwijderen
  2. Haken kan ik helaas niet want ik vind je kleedje geweldig, zou dus willen dat ik het wel kon. Liefs Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gemaakt die waxrozen.
    mooi werk is dat he om waxrozen te maken ik maak ze zelf ook al sinds jaren
    ik ben begonnen op dezelfde manier als dat deze rozen gemaakt daarna ben ik gaan knippen de blaadjes duidelijker te krijgen en nu sinds afgelopen zondag maak ik ze blaadje voor blaadje maar het is en blijft een verslaving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Malaysia & Singapore & brunei ultimate internet blogshop for wholesale & quantity korean add-ons,
    earrings, earstuds, pendant, rings, bracelet, trinket & hair accessories.

    Deal 35 % wholesale discount. Ship Worldwide
    Feel free to visit my web-site ; www.unemployment.ohio.gov

    BeantwoordenVerwijderen