maandag 27 februari 2012

Eucalyptus hart en paarse krinkelsjaal

Deze keer heb ik 2 projectjes gedaan. Ten eerste een paarse krinkelsjaal. Ik weet het, de hele wereld loopt er mee maar ik vind hem zo leuk. Eerst dacht ik dat het best moeilijk was om zo'n ding te breien. Ik ben er namelijk niet zo'n ster in. Maar nadat ik een aantal tutorials op You Tube bekeken had dacht ik dat ik het wel kon. En inderdaad, als je eenmaal de slag te pakken hebt is het in 2 en half uur gepiept. Op de foto is echter de kleur veel donkerder als in het echt.

Gisteren op de rommelmarkt heb ik de hand weten te leggen op 10 ijzerdraad kleerhangers voor maar € 0,50. Dat is nooit te duur denk ik. Ik heb op diverse blogs al het gebruik van die kleerhangers gezien dus ik dacht, je kunt ze maar in huis hebben. Dus ten tweede heb ik een hart gemaakt van zo'n kleerhanger en er eucalyptusblad omheen gefabriceerd. Dat eucalyptusblad stond in een ruiker bloemen die ik van mijn man gekregen had vorige week. Mooi hergebruikt dus. Een paar bloemetjes er bij geplakt en een leuk vogeltje en zo haal ik alvast een beetje lentegevoel in huis. Ik moet er nog even een lint met strik aan maken maar dan is hij ook af.
This time I had 2 projects. First of all I knitted a shawl. I didn't know if I could do it because I'm not very good at knitting. But after watching a few tutorials on You Tube I thought I could do it. And yes, if you got the hang of it,  its done in two and a half hours. In reality the colors are much lighter than the foto shows.

Yesterday on the fleamarket I bought 10 wire clotheshangers for only € 0,50. One of them I used for this heartshaped wreath. I used branches of Eucaliptus, a few flowers and a little bird and so I brought some Spring feeling in the house. I stil need to put a ribbon with a bow to it and then its finished.

2 opmerkingen:

  1. Wat is je sjaal mooi geworden zeg.Ik loop er pas sinds vorige week donderdag mee en dan een gekochte sjaal...vind ze geweldig.Lekkere overgang van kou(col) naar warmer (v-hals) weer.
    Misschien ga ik ook wel aan de slag met breien,maar nu even niet.
    YouTube is wat dat betreft geweldig.
    En je krans is ook heel mooi geworden,complimenten.

    Liefs,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Agnes. Dat vind ik ook van deze sjaals. Ze zijn niet te warm en nu nog net lekker.

      Verwijderen