zondag 1 juli 2012

Stoffen bloemen

Ik heb, dank zij  een tutorial van Elizabeth, van stof bloemen gemaakt welke ik gebruikt heb om mijn saaie (nep)Birkenstocks op te vrolijken. De brats heb ik ook zelf gemaakt met een rondje doorzichtige sheet welke ik op een grote splitpen gelijmd met het lijmpistool. Daarop heb ik een halve parel (doormidden gezaagd) gelijmd en daaromheen een snoertje zilveren kraaltjes. Zo kun je zelf heel makkelijk brats maken in elke kleur die je wil hebben. De bloemen zijn echt heel makkelijk en snel te maken. Je kunt er ook een speldje of clip aan maken zodat je ze voor diverse doeleinden kunt gebruiken. Ik heb er gelijk nog maar 2 gemaakt waarvan ik voor de groene al een bestemming heb. Ik ben nl. ook bezig om een gevoerd hoesje te maken voor de iPad van mijn schoondochter en daar past deze helemaal bij omdat ik dezelfde stofjes heb gebruikt. Foto's daarvan komen later.


10 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er leuk uit zeg! super..Nu nog aldoor mooi weer... kun je ze tenminste veel dragen.
    groeten Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oww wat leuk zeg en de birkenstocks ( vind het foeilelijke dingen) ziet er ineens zo leuk uit dat ook ik ze leuk begin te vinde...ontzettend mooi gedaan..knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Johhhhhh, wat een goed idee!!
    Die slippers zijn zo lelijk (vind ik), maar ze lopen zo lekker.
    Nu zijn ze echt GEWELDIG om te zien!!
    Wie weet ga ik het ook doen, wat een super idee.....
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik dus ook he. Ze zijn spuuglelijk maar ze lopen zo lekker. ;)) Maar nu ga ik er vast nog een paar bijmaken om bij elke (nou ja, elke) outfit bijpassende bloemversiering te maken.
      Liefs Ineke

      Verwijderen
  4. Wat een geweldig leuk idee Ineke. Je hebt ze prachtig gemaakt.
    Fijne zondag,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ineke

    Jij hebt die slippers mooi opgepimpt met je vrolijke bloemen.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je leuke bloemetjes gemaakt zeg, ik ga die tutorial eens opzoeken :)
    Dankjewel voor je enthousiaste opmerking op de theezakjes,het is heel leuk om ze te maken,
    fijne zondag verder,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, wat prachtig ineke.
    deze ga ik ook eens maken en de tutorial opzoeken.
    je hebt ook leuke keurtjes gebruikt voor ze.
    lieve groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ineke,

    Wat fijn dat je nu een leuke reactie hebt gegeven op mijn blog want ik had al gezien dat je volger was geworden maar ik kon jouw blog niet vinden door op de picto te klikken.
    Dank voor je complimenten hoor maar jij hebt ook een gezellig blog! Ik heb alleen een tip voor je , als ik jou was zou ik die vervelende woordherkenning uitzetten dan krijg je wat meer volgers die snel even langs komen.
    Wat leuk al dat haakwerk met plastic tassen dat heb ik nog nooit gezien, lijkt me leuk om te doen.
    Je tassen zijn ook prachtig en die kanten potjes zo mooi vintage!
    Heerlijk dat je op de camping ook zo heerlijk kunt freubelen, ik kan ook geen dag zonder frutselen hoor.
    Je treft het alleen niet want ik kan even niet zo goed alle blogs bij houden omdat ik weer steeds meer last van mijn hernia krijg en sinds van de week op de operatie lijst sta brrrr.
    Toch willen we er met de kids nog even op uit want we hebben al een heel jaar ermee getobt, daarna zien we wel weer.
    Ik zal je blog even bij mijn picto's zetten hoor dan kom ik vanzelf weer een keertje langs.
    Veel plezier op de camping en natuurlijk ga ik nu ook je volger worden.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Ineke,

    Wat leuk dat je volger ben geworden, uiteraard ben ik ook jou volger geworden. Ik heb even rondgesnuffeld op je blog en wat maak je leuke en gezellige dingen. De tassen zijn helemaal super!! Maar deze slipper zien er ook tof uit, heel erg leuk.

    Ik hoop dat we elkaar wat inspiratie kunnen geven.

    Fijne vakantie op de camping toegewenst ....

    Lieve groetjes,
    Kethy

    BeantwoordenVerwijderen