zondag 28 oktober 2012

Van alles en nog wat.

Allereerst had ik gisteren een post neergezet en toen ik vanavond mijn blog opende zag ik dat het er niet meer stond. Heel vreemd! Dan begin ik maar weer overnieuw. Ten eerste had ik een colsjaal en polswarmers gehaakt. Ik had ze net op tijd af voor de kou inviel. Het patroon had ik hier vandaan http://mijneigenplekkie.blogspot.nl  er staat een leuk filmpje bij waarin alles precies uitgelegd wordt en je goed laat zien hoe het moet. De polswarmers zijn een eigen verzinsel maar wel met de zelfde steek als de colsjaal. Als model heb ik dus ook maar mijn eigen hondje Shiva gebruikt.


Vandaag ben ik naar de rommelmarkt geweest en heb een mooie rieten mand gekocht voor maar € 1,50 en nog een stuk vitragekant waar ik allemaal leuke bloemetjes uit kan knippen voor maar € 3,-- .  De mand ga ik morgen wit spuiten en een voering inmaken. Daarna ga ik hem gebruiken om mijn kantspoelen in te bewaren. Als ik dat gedaan heb zet ik weer foto's neer in een volgende post.


 En dan heb ik vandaag mijn nieuwe naaimachine uitgeprobeerd. Hij gaat als een tierelier en is erg makkelijk in gebruik. Ik heb er ook maar gelijk een voering voor de mand gemaakt en een hoes voor de naaimachine, omdat daar maar een lullig plastic hoesje omheen zat. Had nog een oud gordijn liggen en daarvan maar een hoes gemaakt met 2 vakken aan de voorkant waarin ik het pedaal en garen kan doen. Een behoorlijk productieve week gehad dus. Wens jullie een fijne week.  Liefs Ineke.

3 opmerkingen:

  1. Spannend hoor een nieuwe naaimachine. Is het zo'n supersonisch ding met alles er op en er aan of meer een degelijk met voor en achter uit? De hoes ziet er goed uit en lekker handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is er een van de aanbieding bij de Aldi. Het is een Singer Symphony V. Dus wel een degelijk merk. Er zitten een heleboel verschillende steken op en ook een blindzoomsteek. Voor mijn gebruik een ideaal ding.

      Verwijderen
  2. Ohhh mooi!Ik hou wel van paars en die colsjaals heb ik her en der zoveel gezien nu,leuk hoor en ik vind het ook zo grappig dat jij ook je hondje hebt laten poseren,ha,ha...wat een dotje!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen