zaterdag 3 november 2012

Poppenkind



Van de week heb ik mijn poppenkind van zolder gehaald. Op diverse blogs had ik zulke mooie poppen gezien. Nu is die van mij niet een echt antieke, hoewel hij toch al 50 jaar oud is. Ik heb even nagekeken op het web en ben er achter dat deze pop (DEE & CEE) Baby Sue heet en uit Canada komt en gemaakt is tot 1962. Nou heb ik haar gehad in 1960 of 1961 van mijn tante die in die tijd in Canada woonde. Toch leuk om dit soort dingen te weten. Alleen moet ik wel naar een poppendokter om haar nieuwe ogen te geven. Ze heeft nu een soort van "blinde" ogen en haar wimpers vallen uit. Ze mist ook een teen dank zij het speelgedrag van enkele jongere zusjes. Maar nu heb ik slofjes voor haar gehaakt en zie je het gemis van de teen niet meer. Toen ook maar een mutsje, onderbroek en een jurkje gehaakt en nu ziet ze er weer prachtig uit. Omdat ze nu weer zo mooi is mag ze in de huiskamer op het kastje blijven zitten.



1 opmerking:

  1. Wat superrrrr dat je je pop nog hebt Ineke ! Ze ziet er sschattig uit in het gehaakte jurkje en mutsje zo liefffff!!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen