woensdag 26 december 2012

Freule Mathilde



Maak kennis met Freule Mathilde. Ze woont voorlopig hier in huis. Mathilde's vader en moeder zijn de Markies en Markiezin van Marseille. Ze wonen daar dan ook. Het weer is daar natuurlijk veel mooier dan hier. Vandaar dat ze haar parasolletje ook mee had toen ze hier kwam. Daar heeft ze met dit Hollandse weer niet echt veel aan maar ze wil er geen afstand van doen. Zoals je ziet houdt ze ook nogal van blingbling.
Ze is een vrije versie van een van de popjes van Marijke van Ooijen. Het beertje had ik al heel lang in huis en bedacht dat ik daar Freule Mathilde wel van kon gaan maken. Het kant en de kralen waren ook aanwezig en zo werd ze onder mijn handen geboren. Ze staat in een oude kop en schotel. Mijn hubbie en ik zijn de kerst gewoon met zijn tweetjes thuis en doen lekker waar we zin in hebben. En aangezien mijn handen toch niet stil kunnen liggen ben ik hier aan begonnen. Ik vind haar prachtig geworden en er zullen ongetwijfeld nog meer creaties komen. Door het boek van Marijke wordt ik ook enorm geinspireerd en het is zo leuk om te doen.




Een fijne tweede kerstdag allemaal en tot blogs.


3 opmerkingen:

  1. Hay Ineke,

    Wat is ze schattige!
    Deze Freule Mathilde hahha....toffe naam heeft
    dit schattige beertje gekregen..

    En wat heerlijk dat mijn popjes en beertje jou hebben
    geinspireerd...hoe fijn is het om elkaar te inspireren...en
    zie hier het resultaat.

    Ik wens je nog een fijne 2e Kerstdag...wij gaan nu lekker
    filmpjes kijken en een wijntje nemen..heerlijk!

    Liefs en goeds,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ze mooi je freule, schitterende jurk!
    Heerlijk zo'n rustige kerstdag, die hadden wij gisteren ook.
    Fijne laatste week van het jaar.
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen