donderdag 28 februari 2013

Biscornu borduren






Ik ben weer aan het borduren gegaan. Vind het wel weer erg leuk om te doen. Ben begonnen met een "makkelijk" patroontje welke ik zelf een beetje groter gemaakt heb met een paar extra randjes. Overdag kan ik het wel goed zien maar 's avonds heb ik er wel de loep bij nodig hoor. Mijn oogjes zijn ook niet meer wat ze geweest zijn hahaha.  Een Biscornu is een speldenkussentje van 2 gelijke vierkantjes op een speciale manier van aan elkaar naaien.Daar bereik je het leuke hoekige effect mee. Het patroontje heb ik gevonden op Pinterest. Hij staat inmiddels in mijn kastje te pronken want ik vind het eigenlijk zonde om het te gaan gebruiken.







2 opmerkingen:

  1. hoi Ineke,
    Wat heb je dat mooi gemaakt. Het lijkt mij juist heel moeilijk om zo'n Biscornu te maken. Ik zie ze regelmatig op een blog voorbij komen maar ben er nog steeds niet achter hoe nu zo'n vorm ontstaat. Ik vind het wel heel mooi gemaakt!!
    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien maar1 keer moet de eerste zijn....wat prachtig dit werk!
    Knap geborduurd en wat een leuk modelletje!
    Fijne zondag
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen