zaterdag 9 februari 2013

Gehaakte fotolijstjes en meer

Wederom een paar nieuwe volgers er bij, hartelijk welkom en laat je inspireren.

Op verschillende blogs, die van Inhaken en Atelier Valerie zag ik van die schattige fotolijstjes met nostalgische fotootjes er in. Dus gisteravond de haakpen ter hand genomen en een knot witte katoen en van elk een patroontje gehaakt en een die ik zelf verzonnen heb. Armbanden setje bij de Action gekocht en aan de slag. Dit is het resultaat.



Op Pinterest kwam ik een standaard tegen voor je lijmpistool. In Amerika betaal je daar 19,95 dollar voor. Hier in Nederland heb ik dit nog niet kunnen vinden. Handige hubbie heeft hem nagemaakt voor me en het kostte helemaal niets. Een stukje multiplex en een tegeltje was nog voorradig en een uurtje zaag- en schilderwerk later was hij klaar. Een geweldig hulpmiddel want anders valt dat rotding altijd om als je hem probeert neer te zetten. Nu hang ik hem er in en de eventuele lijmdruppels vallen op het tegeltje en kan ik dus zo verwijderen.

Ook had ik al eerder nog een paar labels gemaakt maar nog geen foto van gemaakt. Ik vind dit toch zulk leuk werk. Je kunt ze overal aanhangen, aan creatie's of aan cadeautjes etc.

9 opmerkingen:

  1. Wat handig zeg die lijmpistoolstandaard want inderdaad is het altijd een heel gehannes om dat ding recht te houden. Ik vind je labels goed gelukt, dat zijn van die leuke dingen waarmee een eenvoudig cadeautje meteen speciaal wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel erg leuk Ineke, de labeltjes en de gehaakte rondjes.
    Wat een idee voor het lijmpistool! Heb je een goed merk lijmpistool? De mijn doet het niet meer zo goed..de lijm komt er niet zo goed uit..

    fijne zondag,
    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een doodgewoon lijmpistool van de Action en die doet het heel goed. Wel heb ik een heel kleintje van het merk Rapid die heeft een heel smal tuitje daar kun je heel fijne dingen mee lijmen en bv. sieraden. Fijne zondag
      Liefs Ineke

      Verwijderen
  3. Kei leuk die gehaakte fotolijstjes....lekker nostalgisch!
    Fijne zondag!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie lijstjes zeg.
    En wat een goed idee van je lijmpistool. Echt super dat je dat ff op je blog hebt gezet.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een topper die man van jou!!! Lijkt me super fijn om zo'n standaard te hebben!! Ik zal ook eens me man lief aankijken!! hahahaha!!!! Je hebt weer mooie dingen gemaakt!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja eindelijk lukt het een reaktie te geven bij je, ik had dit eergisteren al gelezen en bekeken, schitterend de hangers en labels maar ik kreeg geen reaktie door gevoerd??
      Inmiddels heb ik het blog van Valerie ook al bezocht schitterend en heb ik me ingeschreven bij inhaken....dank voor de leuke tips nu nog zelf tijd vinden om te haken haha.
      Fijne week
      Lieve groet Maia

      Verwijderen
  6. Zowel lijstjes als labels zijn helemaal super. Leuk gedaan.
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ineke, je gehaakte fotolijstjes zijn prachtig
    en met de mooie vintage foto's is het helemaal compleet!
    Ik ben gelijk een volger van je gezellige blog geworden.
    Je labeltjes zijn ook zo sfeervol ...
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen