dinsdag 19 maart 2013

Borduurzijdekaartjes, tasorganiser en een gehaakt pompoentje.


Ik heb van de blog van Janet hele kleine garenkaartjes (7 cm) gedownload en die aan beide zijden van een kartonnetje geplakt, een beetje distressen en klaar is Kees. Nu nog even een mooi borduurtasje maken en dan is dat ook weer georganiseerd.



Wat ook georganiseerd is is mijn handtas. Ik heb voor in mijn jeanstas die ik vorige keer gemaakt heb een organiser gemaakt. Is heel simpel gemaakt van een stevig lapje en een leuk katoennen lapje. Op elkaar naaien en bepalen hoe groot je vakjes moeten zijn.(Bv. papieren, agenda, portemonnee, telefoon, etc.)
Als je hem in je tas zet dan vouw je hem dubbel dan heb je in het midden nog ruimte over om er nog iets in te stoppen. En het gemak is natuurlijk dat, als je een andere tas wil meenemen, je alles in een keer kan overzetten.
Oh ja, ik heb ook nog iets uitgeprobeerd. Ik zag bij de Action een rol vliegertouw liggen voor maar € 0,72. Het was mooi glansgaren. Ik dacht bij mezelf, dat is dun genoeg om iets mee te kunnen haken. Ik had ergens op het internet een patroontje gevonden van een gehaakt pompoentje. Dus haaknaald opgezocht en begonnen, het werkt echt heel prettig. En dit is het resultaat, ik vind hem zelf erg leuk geworden. Ik ga er dus nog maar een paar haken.



6 opmerkingen:

  1. Hoi Ineke,

    Wat ben je lekker bezig geweest zeg!!! Ziet er allemaal weer erg schattig uit!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor die kaartjes, ik heb ze ook opgeslagen van Janet.
    Wat leuk die vakken voor in je tas!
    Ik heb net een uitstapje gemaakt naar het blog wasr je naar verwees bij de jeanstas en ben meteen volger geworden, super veel leuke ideetjes net zoals hier bij jou!
    Nu alleen nog bakken met tijd om alleen maar te freubelen, zou heerlijk zijn.
    Dat touw kun je daar zo leuk mee haken, goed gevonden ziet er erg leuk uit!
    Fijne week
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van alles wat.......Jij bent druk geweest zeg.
    Leuk, dat pompoenetje van dat touw.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt niet stil gezeten Ineke. Je creaties zijn geweldig leuk gemaakt.
    Fijne dag!
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blog ik ga je volgen, kom ook eens bij mij kijken,
    Je georganiseerde tas ziet er geweldig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen