zaterdag 9 maart 2013

Ketting en jeanstas



Allereerst heb ik 2 weken geleden met mijn 3 zussen een workshop sieraden maken gedaan ter ere van de 50ste verjaardag van mijn zus (de blonde op de foto). Het waren sieraden gemaakt van halfedelstenen. Het was een heel gezellige avond en een ieder ging naar huis met een eigen gemaakt sieraad. De 2 jongste zussen hadden allebei een armband gemaakt(helaas geen foto van gemaakt) en de 2 oudste een lange ketting. De ketting van mijn zus is nagenoeg hetzelfde als de mijne allen in de kleur zwart. De mijne was van de blauwe  steen sodaliet met zilverkleurige metalen kralen en ornamenten. Deze workshop is dan ook zeker voor herhaling vatbaar.


















Verder ben ik aan het stoeien geweest met een oude spijkerbroek van mezelf, en een tas gemaakt naar een idee van Alles van Ellis . Heeeel vroeger, in de hippietijd heb ik dit ook al eens gedaan. ;)) dus het was eigenlijk wel bekend. Alleen toen deed ik de tas met een rode zakdoek versieren en nu heb ik allerhande kantjes gebruikt om hem op te fleuren. Een roze ruitje als voering en een knalroze rits erin. Alles had ik nog in mijn voorraad dus uiteindelijk kostte hij niets anders dan een paar uurtjes werk.



4 opmerkingen:

  1. Erg leuke tas heb je gemaakt.
    Super om hem ook eens in een vintage look te zien.
    Fijne zondag.
    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tas zeg!!! Wat leuk dat 3 zussen samen lekker aan het knutselen zijn!! dat zou voor mijn een droom zijn want mijn twee zussen krijg ik nooit zover hahahaha!!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je creaties zijn prachtig geworden. Leuk om zoiets met je zussen te doen.
    Fijne zondag!
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom weer even bij lezen bij je, leuk met je zussen een workshop en je ketting is prachtig!
    Fantastisch die tas van een spijkerbroek, daar heb ik dus ook spijkerbroeken voor bewaard maar het komt er steeds niet van.
    Als ik deze vrolijke fleurige tas dan zie heb ik echt zin om er eentje te maken.
    Mooi die kantjes!
    Ik ga even door naar je volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen