donderdag 23 mei 2013

IPad-cover

Aangezien ik mijzelf verwend heb met een IPad moest daar natuurlijk een cover omheen. Die ga je als rechtgeaarde creatieveling natuurlijk niet kopen, die maak je zelf. Na heel wat speurwerk op diverse site's had ik een idee hoe ik het wilde hebben. Een mooi bloemstofje had ik nog. Vilt en elastiek en een kantje waren ook al aanwezig en stevig karton ook. Het was wel een heel werk maar het eindresultaat mag er zijn volgens mij.
De achter/onderkant is uit een stuk, de rug is een strook en de voorkant bestaat uit 3 delen karton. Tussen het geheel heb ik ook nog fiberfill gedaan en daar overheen het stofje om het karton geplakt met Mod Podge. Het was nog wel even een gepiel met die elastiekjes die om de hoeken van de IPad moesten maar het is gelukt. De 3 delen van de voorkant heb ik met de hand doorgestikt en gelijk een kantje mee gestikt. Dit heeft als voordeel dat de 3 vakken goed kunnen ombuigen. Als je die namelijk ombuigt heb je een mooi opstandje voor je IPad zoals je kunt zien op de laatste foto. De binnenkant heb ik beplakt met vilt zodat de IPad een zachte behuizing heeft. Een roosje van kant met een kraal als hartje, een lintje eronder om het dicht te kunnen maken en voila. Heb het zelf allemaal uit mijn hoofd gemaakt en op gevoel en ben er best wel trots op. Nu nog uitvogelen hoe de IPad werkt maar daar heb ik vanaf morgen alle tijd voor. Vanaf morgen lig ik nl. 4 dagen in het ziekenhuis vanwege een nieuwe heup, dus zodoende.




4 opmerkingen:

  1. Wat een gave hoes. Bij ons hebben min kinderen een I-pad en ik geloof niet dat mijn zoon zit te wachten op een geknutseld hoesje van zijn moeder maar mij lijkt het wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt hem natuurlijk ook maken in jeansstof of canvas voor een man. Dan kun je hem natuurlijk stoer maken met bv. een badge of opnaai applicatie.

      Verwijderen
  2. Wat een lief stofje en wat een geweldige hoes heb je gemaakt.
    Veel sterkte morgen, ik leef met je mee.
    Tot gauw hoors, liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super die hoes echt mooi ook de stof en knap gemaakt!
    Ik ben al te laat om je sterkte te wensen maar doe het alsnog!
    Die i pad gaat je veel plezier opleveren dat weet ik zeker!
    Ik heb hem aangeschaft toen ik met een hernia lag en ik doe er nog steeds super veel mee elke dag weer!
    Sterkte en veel beterschap!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen