zaterdag 3 augustus 2013

Knutsels

De afgelopen tijd heb ik niet stil gezeten hoor maar ik had een probleem om op het internet te komen. Dat probleem is nu opgelost dus ik heb een hele lijst van knutsels die ik intussen gemaakt heb.
Eerst heb ik een krans gemaakt van fietsbanden en pannensponsen. De pannensponsen heb ik bij de A. gekocht, 2 in een verpakking. Ik heb ze door de midden geknipt want anders vond ik ze wel heel pompeus.Was weer erg leuk om te doen en het resultaat mag er ook weer zijn en hij is toch weer net iets anders dan anders. Het voorbeeld vond ik hier  http://www.voorplussers.nl


Daarna heb ik nog een ketting gemaakt ook van fietsbanden. Die vind ik ook weer erg leuk geworden. Gezien bij dezelfde site als de krans.


Ik ben nog aan het haken geslagen aan een aantal sleutelhangers/tashangers. Ik ben vergeten foto's te maken van de eerst 2, een theepotje en een badslippertje.  Jammer maar ik heb ze al weggegeven. De 3e was een muisje, voor mijn zus die muis van haar achternaam heet.














En als laatste nog een vogeltje met bungelpootjes. Op de foto zie je zijn oogjes niet maar die hebben dezelfde kleur als het snaveltje, pootjes en lintjes.















Verder heb ik nog een soort hanglamp gemaakt voor op de camping. Van een drijf stang, ik weet eigenlijk niet hoe zo'n ding heet. Je kunt er op drijven in het zwembad. Ik heb hem rond gebogen en vastgeplakt met duct-tape toen repen stof er omheen gedraaid. Daarna een lichtslang (9 m.) en verder een aantal rozen er op geplakt met de glue gun en een klimoprank er om gewikkeld toen nog wat vogeltjes gehaakt in dezelfde kleuren en er aan gehangen en klaar was hij. Het geeft 's avonds een heel leuk effect onder de luifel.Nu hangt hij nog aan sisaltouw maar ik wil er nog kettinkjes aan maken.  De vogeltjes heb ik gehaakt met vliegertouw ook bij de A. vandaan en dat maakt ze lekker stevig en mooi omdat het glansgaren is.



















Ook heb ik nog een briletui gehaakt van wat restjes katoen. Het is een fleurige koker geworden.



Nou voorlopig was dit het wel geloof ik. Als ik nog wat vergeten ben komt het wel in een volgende post. Geniet van de zomer, zolang hij nog duurt.
Liefs Ineke

4 opmerkingen:

  1. Wat een actie zeg. Die fietsbandenkrans en die ketting vind ik erg leuk. Ik ga ook eens kijken op die site.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die krans van de fietsbanden en sponzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die schuursponsrozen!!!
    en die laatste vogeltjes zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt zeker niet stil gezeten Ineke. Ik vind je creaties prachtig.
    Fijne avond!
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen