donderdag 15 augustus 2013

Meer knutsels en rommelmarkt koopjes.

Was toch nog wat vergeten in mijn vorige post. Heb van een oude spijkerbroek een tas gemaakt (zie een van de vorige posten) en daar had ik nog delen van de pijpen van over. Daar heb ik nu een handig mandje van gemaakt waarin ik weer wat rommeltjes in kwijt kan.
Verder ben ik nog steeds aan het haken en heb ik van een lapje van ongeveer 15 x 15cm een heel leuk konijntje gehaakt en gefabriceerd. Dat is leuk om te doen en zo klaar. Het is gewoon een recht lapje haken met vasten en daar vorm je het konijntje van. Een klein pomponnetje maken als staartje en klaar is Kees. Ik heb van gemeleerde wol nog een iets grotere gemaakt als speeltje voor mijn hondje.




Ook heb ik nog een zeepzakje gehaakt. Hij is wel leuk geworden maar een volgende keer haak ik het toch van dunnere katoen. Ik vind hem nu een beetje aan de grove kant.

 
 
 
Maar mijn grootste project is de Hausdrache van Maia Design. Ik ben er een tijd mee bezig geweest tussen de bedrijven door. De vleugels vond ik het moeilijkst om te doen, wat een priegelwerk was dat zeg. Ik heb hem in andere kleuren gehaakt maar ik vind hem toch heel leuk geworden. Ook heb ik de bloem anders gemaakt. Ik had nl. nog een bloem liggen van zo'n punnikset van de Action. Ik heb er een steeltje met blad bij gehaakt en die gebruikt.


Tot slot heb ik op een rommelmarkt een aantal houten garenklosjes gescoord voor € 2,50 en een lap  broderie  voor € 1,00. Ik ben er helemaal blij mee.

Zo, dit was het weer voor deze keer. Allemaal een fijn weekend en tot blogs.
Liefs Ineke

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ineke,

    Jou vingers maken over uren!! En wat een leuke dingen allemaal!!
    Vooral zo door gaan want ik vind het hartstikke leuk wat je maakt!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow... jij bent creatief de laatste tijd.Super. Verschillende dingen ving ik heel gaaf..zoals die krans van oude fietsbanden.
    En dat spijkerbroekentasje enz. Heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat is weer een gezellige lange blogpost en wat Heb je veel gemaakt!
    Erg leuk het spijkerstof bakje, de haakwerkjes knap gemaakt het draakje en inderdaad veel werk denk ik.
    Mooie vondsten de houten klosjes!
    Fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt niet stilgezeten Ineke. Je creaties zijn weer prachtig, het spijkerbroek bakje en het zeepzakje zijn mijn favorieten:-)
    Tot blogs!
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je mandje van spijkerbroek. Oude klosjes zijn altijd leuk, als je die tegenkomt!Ik heb er een al eens een paar gekocht.

    Ik ga nog eens kijken naar je tas van spijkerstof!!

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen