vrijdag 25 oktober 2013

Kransen

Allereerst een hartelijk welkom aan mijn nieuwe volgers. Fijn dat jullie me willen volgen, laat je inspireren.

Het is kransentijd. Deze keer heb ik een krans gemaakt van oude boekbladzijden. Je snijd ze uit een oud boek vandaan en rolt ze op net zoals we vroeger pijltjes draaiden. Zet ze vast met een stukje dubbelzijdig plakband en een nietje onderaan het puntje. Neem een stuk stevig karton en knip daar een rond uit ter grootte van ongeveer een groot plat bord. Vervolgens plak je met het lijmpistool eerst op ong. 5cm van de buitenkant van de kartonnen cirkel.een pijl op 12 uur en verder op 3, 6 en 9 uur. Verder ga je dan de cirkel gelijkmatig verder vullen. De volgende cirkel doe je een paar centimeter naar binnen en de derde cirkel weer een paar centimeter naar binnen. Zorg dat je de pijlen allemaal op dezelfde manier plakt anders wordt het een rommelig gezicht. In het hart van de krans kun je naar eigen believen invulling aan geven. Zoals ik gedaan heb met zijden rozen of bv als kerstkrans met een paar ballen .
Ook heb ik de hortensia van mijn zus mogen plunderen zodoende kon een een mooie krans maken van de hortensiabloemen voor op de grote tafel.

En ook heb ik nog een corsage gemaakt van vilt. Ik zit al 25 jaar op een dameskoor en sinds kort hebben we een shirt met kant in turkoois op een zwarte broek en zwarte bloes er overheen. Om toch wat meer kleur er in te brengen moesten we een beetje opvallende corsage aanschaffen in de kleur van het shirt. Die ging ik natuurlijk zelf fabriceren. 3 Verschillende maten blaadjes knippen en een rondje van vilt eronder. De grootste maat aan de buitenkant en de kleinste in het midden vastgeplakt met het lijmpistool. Nog een mooi glimmertje in de midden geplakt en ook weer klaar. Hij is ong. 12 cm. groot.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die krans!!!!
    Echt een blikvanger aan je muur of deur, PRACTIG!
    En dan de corsage...........wat leuk dat je die zelf hebt gemaakt (voor iedereen?)
    Wat eenw erk, maar iets zelf gemaakt is altijd goed, toch?!
    Veel plezier ermee, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee....die krans!! Ik heb hem ook op mijn to do lijstje staan.

    Mooie corsage, daar zul je veel plezier van hebben denk ik.

    Fijn weekend.


    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei leuk die krans van oude bladzijden! Ik ben dol op kransen! Ik maak ze super graag!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen