maandag 24 maart 2014

Weer fietsbanden en haakwerk


Ik heb 2 egeltjes gefabriceerd van fietsbanden, de ene met krulletjes en de ander met meer stekeltjes. Als basis een halve styropor bal en een half styropor ei. De krulletjes gemaakt van een racefietsband die zijn vrij smal en rond zodat als je de band doorknipt de "stekeltjes" mooi rond blijven staan. De stekeltjes van de andere heb ik ook van zo'n racefietsband gemaakt maar dan allemaal tandjes geknipt. Het hoofd is een lapje binnenband gevouwen als een soort patatzakje en dat drapeer je dan aan de voorkant als snuitje. Twee kopspelden met een klein kraaltje als oogjes en klaar.





Verder weer driftig aan het haken geslagen. Eerst maar eens een haaknaalden-etui gemaakt. De buitenkant gehaakt en de binnenkant bekleed met een stofje. Ik heb het verstevigd met hard plastic welke ik uit een oude opbergmap heb geknipt.

                                          

                                         Verder nog 2 AH-tassen omhaakt in 2 heel 
verschillende motieven en kleuren. De eerste heb ik cadeau gegeven aan mijn buurvrouw voor haar verjaardag. Ze was er super blij mee en de vriendin van haar dochter wilde gelijk weten hoe ik het gedaan had. Ik had er geen patroon van, heb zelf maar iets verzonnen in granny-stripes. De 2e heb ik met dikker garen (Saskia van de Wibra) gehaakt maar zelf vind ik dat minder prettig haken voor de tas. Heel anders geworden met een granny met een opliggende roos en verder rondgehaakt met de granny-stripes. Op de foto lijkt het alsof het vierkant scheef zit maar dat is niet zo in het echt.





Tussendoor nog een mooie omslagdoek gehaakt, de zgn. Elise sjaal. Een vriendin had mij een trui gegeven die zij zelf gebreid had maar nog niet had afgewerkt. Omdat groen niet mijn kleur is heb ik de trui uitgehaald en er de omslagdoek van gehaakt die zij volgend weekend weer cadeau krijgt van me.

Dit was het weer voor deze keer. De volgende keer zit ik al weer op de camping en wie weet wat ik dan weer allemaal maak.
Lieve groetjes
Ineke

4 opmerkingen:

  1. nou nou, wat produktief!!!!
    schattige egeltjes! mooie tassen en ook nog een en omslagdoek en etui .. het kan niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij was ijverig!! Mooie egeltjes. Maar de tassen vind ik nog leuker...super leuk zelfs!!
    En die omslagdoek.....lief hoor!! Ze is er vast heel erg blij mee...

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, die tassen!!!!!!!!
    Ik wilde dat ik kon haken, ik vind het altijd zo verschrikkelijk leuk.
    Mooie kleurtjes heb je ook gebruikt, kan me voorstellen dat mensen daar blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Ineke wat heb jij weer veel gemaakt echt schattig die egeltjes!
    Mooi en praktisch de haaknaalden map en je tassen zijn super maar wat een werk!
    Wat zal je buurvrouw blij zijn met de omslagdoek die is ook echt prachtig geworden!
    Echt super weer voor de camping !
    Ben benieuwd wat je daar allemaal weer gaat maken.
    Fijne lente week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen