zondag 11 mei 2014

Haakwerk en alweer fietsbanden.



Mijn allereerste Lalylala Lupo het Lammetje gehaakt. Hij is ontzettend leuk geworden maar wat een crime was het om de boblestitch te doen met het Sparkle van Zeeman. Er gaan er echt wel meer komen, vind ze zo leuk.
Mijn 3e Sas-tas gehaakt. Een AH jute tas omhaakt en er tegenaan genaaid. Blijft leuk om te doen.
 Een schattig konijnenkindje. Patroon is Tebuki.
 Een piepschuimen torso bekleed met fietsbanden. Jullie hebben inmiddels wel door dat werken met fietsbanden  een verslaving is geworden.
 Voor de Koningsmarkt had ik o.a. 3 van deze windlichten gemaakt. Grote glazen potten (30cm) met een kaars er in en een strokrans omwikkeld met fietsbanden en rozen gemaakt van fietsbanden en pannensponzen. Heb ze ook alle 3 verkocht.
 Detail van de krans.
 Een hart gebogen van een ijzeren kleerhanger en ook omwikkeld met fietsband waar ik eerst tandjes uit geknipt heb. Wederom een roos van fietsbanden er op en voila.
 Detail van de roos
 Nog een buitensschilderij van een  plaat MDF met fietsbanden gemaakt en fantasiebloemen er op gemaakt.De hartjes zijn grijze foambloemen van de Action.
 Een plantentasje gemaakt van een autoband. Was een probeersel maar is ook wel leuk gelukt volgens mij. Bij gebrek aan een plantje een bosje zijden roosjes erin gezet voor de foto.
 En dit was ook een probeersel. Ergens een voorbeeld gezien maar naar eigen inzicht gemaakt, 2 krielkipjes. Bereklus om eerst al die tanden er uit te knippen maar het resultaat mag er wel zijn denk ik.
 De spelden moet ik nog even zwart maken zodat zee niet meer zo opvallen.
 Vandaag naar de Luikse markt hier in Koningsbosch geweest en een zak vol met wolletjes gescoord voor maar € 4,--. Jammer genoeg stonden er maar een paar kramen. Vanwege de harde wind en de rukwinden gingen veel mensen niet staan natuurlijk. Ook heb ik nog een grote rieten kip/haan gescoord. Daar heb ik nog geen foto van dus die komt in de volgende post. Die ga ik ook omwikkelen met fietsbanden.
Tot slot ook nog een poncho voor mezelf gehaakt. Ik heb het Elise-poncho patroon gebruikt. Ben er erg blij mee en woon zo ongeveer in dat ding.
Nu dit was het weer voor deze keer, hopelijk krijg ik het blog geplaatst ondanks het trage internet. Dank jullie wel voor het lezen van mijn blogje en tot de volgende keer.
Liefs Ineke

4 opmerkingen:

  1. Zo wat heb jij veel te laten zien even zeg!Mooie dingen heb je gemaakt van die fietsbanden!Heeft een beetje weg van lood zo en leuk/ideaal voor buiten in de tuin...je poncho is ook prachtig geworden,mooie kleur!♥

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg......dat waren wel heeeeel veel foto's!!!
    Wat een leuke dingen heb je gemaakt zeg.
    Die fietsbanden, ik vind het geweldig. Ik ga er maar niet aan beginnen, ik ben zo verslavings- gevoelig, hi hi.
    En dan je bolletjes voor 4 euro, ik hou enorm van dat soort marktjes, heerlijk op zoek naar goedkope dingen waar je weer wat moois mee kan maken.
    Veel plezier op de camping, lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Ineke wat heb je weer veel gemaakt!
    Dat zal wel opschieten op de camping met dit regenweer, dan maar lekker freubelen gelukkig vervelen wij freubelaars ons nooit.
    Mooi de autobanden windlichten met die gave roosjes hoe kom je er op pannensponsen erg leuk!
    De poncho heerlijk om aan te hebben lijkt me, ben ik ook nog ooit van plan te haken maar ik zoek er nog een simpel patroontje voor, ben niet de beste haakster.
    Wat een kunstwerkjes van banden maak jij de torso is wel mijn favorietje aar de rest is ook erg knap gemaakt!
    Geniet nog heerlijk van een fijne nieuwe week!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat hart van fietsbanden...je zegt omwikkeld met fietsband. Maar zijn dat losse stukjes? Je hebt zeker geen foto's van halverwege het werkstuk?

    BeantwoordenVerwijderen